مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 11:002023-06-21پزشكي

انواع سوختگی و راه های درمان آن ها را بشناسیم


پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی شهرکرد گفت: درمان سوختگی ها براساس درجه آن ها با یکدیگر متفاوت هستند، در سوختگی سطحی یا درجه یک تنها آب خنک یا کرم های ضدسوختگی سطحی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سوختگی های درجه دو و سه از پانسمان استفاده می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی شهرکرد گفت: درمان سوختگی ها براساس درجه آن ها با یکدیگر متفاوت هستند، در سوختگی سطحی یا درجه یک تنها آب خنک یا کرم های ضدسوختگی سطحی مورد استفاده قرار می گیرد اما در سوختگی های درجه دو و سه از پانسمان استفاده می شود.

فرزاد مردانی در گفت وگو با ایسنا درخصوص سوختگی و راه های درمان آن، اظهار کرد: هرنوع تحریک پوستی توسط حرارت، ماده شیمیایی و جریان الکتریکی که باعث ایجاد تغییرات بافتی موقتی یا دائمی شود سوختگی نام دارد، سوختگی ها براساس عمق و سطح آن علائم بالینی گوناگونی دارند و به سه دسته سوختگی درجه یک، دو و سه تقسیم می شوند.

پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی شهرکرد با بیان اینکه خطرناک ترین نوع سوختگی در اثر مواد شیمیایی رخ می دهد، افزود: این نوع سوختگی باعث ایجاد تغییرات بافتی، حرارت درون بافت و تخریب بافتی می شود.

وی ادامه داد: درمان سوختگی ها براساس درجه آن ها با یکدیگر متفاوت هستند، در سوختگی سطحی یا درجه یک تنها استفاده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انواع سوختگی و راه های درمان آن ها را بشناسیم

انواع سوختگی و راه های درمان آن ها را بشناسیم