مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-12سياسي

سه بنای تاریخی شوشتر در تملک اداره کل راه و شهرسازی محکوم به تخریب اند


یک کارشناس مرمت بناهای تاریخی با اشاره به تملک سه بنای تاریخی گازر، امین زاده و حمام تاریخی شوشتر توسط یکی از شرکت های اداره کل راه و شهرسازی گفت: - این بناهای تاریخی در سال های اخیر به دلیل نبود برنامه ای منسجم و سازمان یافته مورد آسیب قرار گرفته اند و بی دفاع محکوم به تخریب اند به طوری ممکن است در اثر بلااستفاده ماندنشان عاقبت ویران شوند.

علی محمد چهارمحالی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دستگاه های دولتی موظف به تخصیص اعتبار و مرمت بناهای تاریخی که در تملک دارند هستند تصریح کرد: این سه بنای فاخر و ارزشمند شوشتر به حال خود رها شده اند و بی توجهی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به حفظ و نگهداری آن ها 2 بنای تاریخی گازر و امین زاده را به خانه های مخروبه و متاسفانه پاتوقی برای افراد معتاد تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته یکی از شرکت های اداره کل راه و شهرسازی برای بازآفرینی بافت های تاریخی شهر که به عنوان سرمایه های ارزشمند در مرکز توجه نهادهای شهری هستند سه بنای تاریخی گازر، امین زاده و یکی از حمام های تاریخی شوشتر را به تملک خود درآورد.

او درباره وضعیت رسیدگی و نگهداری از بناهای تاریخی و مرمت آنها گفت: در سال های اخیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری تنها نهادی بود که تمام تلاش خود را در زمینه حفظ، نگهداری و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه بنای تاریخی شوشتر در تملک اداره کل راه و شهرسازی محکوم به تخریب اند

سه بنای تاریخی شوشتر در تملک اداره کل راه و شهرسازی محکوم به تخریب اند