مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 12:452023-06-06پزشكي

تحرک پس از جراحی مفید یا خطرناک است؟


پژوهشی که توسط کلینیک کلیولند در اوهایو آمریکا انجام شد، میزان بهبودی پس از عمل جراحی را ارزیابی کرد؛ محققان دریافتند، برای بیمارانی که تحت عمل جراحی بزرگ انتخابی قرار می گیرند، - ایسنا/خراسان رضوی پژوهشی که توسط کلینیک کلیولند در اوهایو آمریکا انجام شد، میزان بهبودی پس از عمل جراحی را ارزیابی کرد؛ محققان دریافتند، برای بیمارانی که تحت عمل جراحی بزرگ انتخابی قرار می گیرند، هر 4 دقیقه حرکت در هر ساعت کنترل شده با عوارض بعد از عمل ارتباط معکوس دارد و با زمان کوتاهتر بستری شدن در بیمارستان مرتبط است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، میزان مرگ ومیر پس از عمل جراحی در عرض 30 روز حدود یک تا 2درصد و عوارض عمده حدود 10 برابر بیشتر از مرگ ومیر است.

یکی از رویکردهای پیشرو برای بهبودی پس از جراحی، وادار کردن بیمار به تحرک با پروتکل های تسریع بهبودی پس از جراحی برای ارتقاء بهبود، تسریع در بهبود و کاهش عوارض پس از عمل طراحی شده است.

در حالی که این پروتکل ها بر اساس نظر متخصص هستند، شواهد مستند کمی وجود دارد که تحرک در محدوده این پروتکل ها نتایج پس از عمل را بهبود می بخشد و محققان را به بررسی دقیق تر ترغیب می کند.

با استفاده از داده های گذشته نگر از چندین مکان مراقبت های بهداشتی، 8653 بیمار که معیارهای لازم را داشتند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرک پس از جراحی مفید یا خطرناک است؟

تحرک پس از جراحی مفید یا خطرناک است؟