مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 13:352023-06-18اقتصادي

وزیر اقتصاد: کنترل ترازنامه بانک ها را به همراه سیاست هدایت اعتبار دنبال می کنیم


2 سال از استقرار دولت سیزدهم می گذرد؛ دوره ای که مهم ترین چالش اقتصادی آن بی گمان نوسان نرخ تورم در سطوح بالای 30 درصد بوده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها-احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت وگو با همشهری، نقطه پیشران تورم، به ویژه در کوتاه مدت را نوسان نرخ ارز می داند.

او می گوید: دولت با پیگیری راهبرد تعامل با همسایگان و دیپلماسی اقتصادی که به توسعه روابط با چین و روسیه و احیای روابط ایران، عربستان و مصر منجر شد و همچنین مذاکره برای آزادسازی منابع بلوکه شده، به دنبال آن است که اثر عامل نوسان ارز بر تلاطم تورمی را کاهش دهد.

خاندوزی ضمن توضیح ابعاد سیاست های ضدتورمی دولت در 2سال گذشته می گوید: دولت زمانی شروع به کار کرد که به جهت داخلی، موتورهای تورمی بودجه ای و بانکی فعال بودند؛ حتی خیلی ها می گفتند در همان ماه های نخست ناچار خواهید شد برای اداره دولت به استقراض های بزرگ روی بیاورید، اما هنر ما این بود که روی متغیرهای اساسی تورم متمرکز شویم.

خاندوزی تأکید می کند: در حال حاضر، براساس فهم ما از موقعیت کنونی، موتورهای داخلی تورم با پایش دقیق و به طور سختگیرانه در حال کنترل شدن هستند و در سطح روابط خارجی نیز تحولات خوبی در زمینه تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی رخ داده و آزادسازی منابع ارزی از ابتدای سال 1402سرعت گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد: کنترل ترازنامه بانک ها را به همراه سیاست هدایت اعتبار دنبال می کنیم

وزیر اقتصاد: کنترل ترازنامه بانک ها را به همراه سیاست هدایت اعتبار دنبال می کنیم