مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-20بين الملل

تاثیر بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس بر اقتصاد بلندمدت است


بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان اثرگذاری خوبی در اقتصاد ایران خواهد داشت و این اثرگذاری بلند مدت است.

- ایسنا/خوزستان یک اقتصاددان گفت: بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عربستان اثرگذاری خوبی در اقتصاد ایران خواهد داشت و این اثرگذاری بلند مدت است.

مرتضی افقه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اثرگذاری بهبود روابط ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه و فرامنطقه ای بر اقتصاد داخلی اظهار کرد: یکی از پیش نیازهای اصلی و اساسی رونق اقتصادی، سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری زمانی محقق خواهد شد که در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و قوانین ثبات وجود داشته باشد.

وی افزود: برای کشوری مثل ایران به دلیل وابستگی اقتصاد کشور به نفت، روابط سیاسی با کشورها در اقتصاد بسیار اثرگذار و حائز اهمیت است؛ به شکلی که ثبات در روابط خارجی و نبود تنش ها می تواند یکی از حیاتی ترین و ضروری ترین عوامل اثرگذار بر اقتصاد کشور باشد.

بنابراین اقدامات انجام شده در راستای توسعه روابط با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس می تواند شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم و به این موضوع کمک کند.

استاد تمام دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه تنش زدایی روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و به ویژه عربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس بر اقتصاد بلندمدت است

تاثیر بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس بر اقتصاد بلندمدت است