مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-04سياسي

حکومت رانی بدون مشارکت مردم از نظر امام (ره) غیرشرعی بود


در نگاه امام خمینی (ره) که برگرفته از تعالیم دینی و سیره بزرگان بود، حکومت رانی بدون نظر و مشارکت مردم ولو به نفع آنان را بیهوده و غیرشرعی می دانست.

- قزوین- دبیر حزب موتلفه استان قزوین گفت: در نگاه امام خمینی (ره) که برگرفته از تعالیم دینی و سیره بزرگان بود، حکومت رانی بدون نظر و مشارکت مردم ولو به نفع آنان را بیهوده و غیرشرعی می دانست.

محمدحسین شفیعی ها در گفت‎ وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نگاه امام خمینی (ره) به مشارکت مردم در عرصه سیاست اظهار کرد: مردم در نگاه امام خمینی از جایگاه واقعی و نه تصنعی و تزیینی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه از همان آغاز نهضت امام (ره) اساس کار را بر آگاهی بخشی به مردم و روشنگری آنان قرار داد، افزود: امام در شکل مبارزه هم چون به باور نقش مردم عمیقاً معتقد بود لذا هیچگاه برای مبارزه مسلحانه با رژیم شاه اصالت قائل نبود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: امام (ره) بر پایه همین اندیشه مردم باور به محض پیروزی انقلاب اسلامی در استقرار نظام حکومتی جدید علیرغم آنکه شرایط مهیا برای پذیرش نظر او بود ولی انجام آن را برعهده مردم نهاد و رفراندوم جمهوری اسلامی را برگزار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت رانی بدون مشارکت مردم از نظر امام (ره) غیرشرعی بود

حکومت رانی بدون مشارکت مردم از نظر امام (ره) غیرشرعی بود