مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-08اقتصادي

زنده کردن شهرها در گرو احیای بافت هاست


برخی محله های قدیمی که در زمان های نه چندان دور دارای اعتبار بودند هم اکنون به بافت های فرسوده و مکانی مستعد برای بزهکاری اجتماعی تبدیل شده اند که دولت و شهرداری ها می توانند با احیای این  محله ها حس تعلق و امید را به ساکنان قدیمی بازگردانده .

- یک کارشناس مسکن گفت: برخی محله های قدیمی که در زمان های نه چندان دور دارای اعتبار بودند هم اکنون به بافت های فرسوده و مکانی مستعد برای بزهکاری اجتماعی تبدیل شده اند که دولت و شهرداری ها می توانند با احیای این  محله ها حس تعلق و امید را به ساکنان قدیمی بازگردانده و موجب بازگشت آن ها به چرخه تولید و بهره وری و بازآفرینی شهری شوند.

علی شماعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن باید اولویت با نوسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده باشد؛ زیرا بافت های فرسوده و قدیمی با توجه به این که در محدوده شهرها قرار دارند، از ظرفیت خوبی برای تولید مسکن برخوردارند.

وی افزود: حدود 167 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور وجود دارد که عمدتا دارای خدمات زیربنایی و روبنایی است.

بنابراین نوسازی بافت های فرسوده با احداث مسکن و محیط کسب و کار مناسب در این محدوده ها برای دولت و مردم مقرون به صرفه است و موجب ارتقای بهره وری شهری، کاهش خسارت احتمالی ناشی از زلزله و پیشگیری از گسترش فرسودگی و آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنده کردن شهرها در گرو احیای بافت هاست

زنده کردن شهرها در گرو احیای بافت هاست