مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-20بين الملل

بلینکن: روی برقراری دوباره ارتباط نظامی با چین کار می کنیم


آنتونی بلینکن گفت که پس از سفر دو روزه به پکن و دیدار با مقامات چینی از جمله شی جینپینگ، هیچ پیشرفتی در ازسرگیری ارتباطات نظامی با چین حاصل نشده و این مساله هنوز یک کار در دست انجام است.

- آنتونی بلینکن گفت که پس از سفر دو روزه به پکن و دیدار با مقامات چینی از جمله شی جینپینگ، هیچ پیشرفتی در ازسرگیری ارتباطات نظامی با چین حاصل نشده و این مساله هنوز یک کار در دست انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به چین با هدف کاهش تنش ها و یافتن زمینه های مشترک برای توافق میان این دو کشور انجام شد.

مارگارت برنان، مجری برنامه رو در رو با ملت و گزارشگر ارشد روابط خارجی سی بی اس نیوز در مصاحبه ای با بلینکن در چین از او پرسید که آیا شی جینپینگ، رییس جمهوری چین فقط در مورد باز شدن خط تماس مستقیم میان ارتش های دو کشور نه گفته است؟ چین پس از اینکه ایالات متحده یک بالون جاسوسی چینی را که در اوایل سال جاری میلادی از حریم هوایی ایالات متحده عبور می کرد سرنگون کرد، ارتباطات نظامی - نظامی را قطع کرد.

بلینکن گفت که دو طرف همچنان بر روی توافقی برای بازگشایی این خطوط ارتباطی به منظور جلوگیری از وقوع درگیری کار خواهند کرد.

بلینکن به مجری سی بی اس گفت: این کار در حال پیشرفت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: روی برقراری دوباره ارتباط نظامی با چین کار می کنیم

بلینکن: روی برقراری دوباره ارتباط نظامی با چین کار می کنیم