مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-19اجتماعي

چالشی به نام ساخت و سازهای ناهمگن با بافت تاریخی روستای اصفهک


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس اظهار کرد: یکی از مخاطرات مهم بافت تاریخی روستای اصفهک، ساخت و سازهای بی رویه و غیرهمگن با محیط در اطراف بافت روستاست.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس اظهار کرد: یکی از مخاطرات مهم بافت تاریخی روستای اصفهک، ساخت و سازهای بی رویه و غیرهمگن با محیط در اطراف بافت روستاست.

محمد عرب، امروز دوشنبه 29 خرداد به رسانه های گروهی گفت: عملیات مرمت بافت تاریخی روستای اصفهک آغاز شده و برای حفاظت از این بافت ارزشمند نیازمند کمک و همراهی بیشتر اهالی هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه برچیدن اندود کاه گل فرسوده، پوشش سقف بعضی فضاهای عمومی و خصوصی تخریب شده، دیوارچینی و اجرای اندود کاه گل از جمله عملیات مرمتی پیش بینی شده است، افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته یکی از معابر روستا به طور کامل مرمت و در واقع یک مسیر بازدید برای گردشگران احیا خواهد شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امیدواریم با تداوم این اعتبارات، کمک و همراهی مردم بتوانیم بافت ارزشمند اصفهک را به صورت کامل مرمت و بازسازی کنیم.

وی اظهار کرد: بافت تاریخی اصفهک یکی از نمونه های ناب و اصیل معماری بومی ایرانی و از روستاهای قدیمی شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالشی به نام ساخت و سازهای ناهمگن با بافت تاریخی روستای اصفهک

چالشی به نام ساخت و سازهای ناهمگن با بافت تاریخی روستای اصفهک