مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:452023-05-30بين الملل

نهنگ سفید بلوگا که متهم به جاسوسی برای روسیه است (+عکس)


نهنگ سفید بلوگا که نروژی ها اسم او هوال دیمیر (یعنی نهنگ ولادیمیر پوتین) گذاشته اند روز یکشنبه در آب های سوئد دیده شده؛ او 4 سال پیش برای نخستین بار در آب های نروژ مشاهده و متهم به جاسوسی برای روسیه شده بود.

- نهنگ سفید بلوگا که نروژی ها اسم او هوال دیمیر (یعنی نهنگ ولادیمیر پوتین) گذاشته اند روز یکشنبه در آب های سوئد دیده شده؛ او 4 سال پیش برای نخستین بار در آب های نروژ مشاهده و متهم به جاسوسی برای روسیه شده بود.

یک نهنگ بلوگای سفید که پیشتر در سواحل نروژ دیده شده بود و گمان می رفت نهنگ آموزش دیده جاسوسی نیروی دریایی روسیه  باشد، روز یکشنبه دوباره پس از نزدیک به 4 سال در سواحل جنوب غربی سوئد دیده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نهنگ سفید جوان که بر اساس تخمین ها حدود 13-14 سال دارد، نخستین بار در سال 2019 در نزدیکی نروژ در حالی که یک دوربین کوچک با عبارت چاپ شده سنت پترزبورگ روی آن نصب شده و یک تسمه و طناب پلاستیکی به دور سرش وصل شده بود، دیده شد.

حضور نهنگ بلوگا در آب های نروژ در آوریل سال 2019/ رویترز در آن زمان گمانه ها از احتمال جاسوس بودن این نهنگ سفید حکایت داشت؛ اما دولت روسیه تاکنون هیچ اظهار نظری در رد یا تایید این اتهام نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهنگ سفید بلوگا که متهم به جاسوسی برای روسیه است (+عکس)

نهنگ سفید بلوگا که متهم به جاسوسی برای روسیه است (+عکس)