مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 11:052023-06-14پزشكي

آیا شما هم دچار رفلاکس اسید معده می شوید؟


سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، استراحت بلافاصله پس از خوردن غذا و خوردن دو وعده غذای پرحجم سبب ایجاد رفلاکس اسید معده در افراد می شود.

- ایسنا/زنجان متخصص داخلی گفت: سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، استراحت بلافاصله پس از خوردن غذا و خوردن دو وعده غذای پرحجم سبب ایجاد رفلاکس اسید معده در افراد می شود.

محمدحسین رستم خانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با رفلاکس معده، اظهار کرد: رفلاکس اسید معده به معنای بازگشت اسید معده به مری بوده که می توان گفت دلیل اصلی رفلاکس معده نوع زندگی شهرنشینی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی کنونی که در کشور رایج بوده سبب اضافه وزن شده و به دنبال آن نیز رفلاکس معده در فرد می شود، افزود: افراد زیادی با مراجعه به کلینیک ها و مراکز درمانی از رفلاکس اسید معده خود شکایت دارند.

این پزشک، بیماری های اضطرابی، عصبی و عضلانی را از جمله دلایل دیگر ابتلا به رفلاکس اسید معده دانست و تصریح کرد: رفلاکس معده ممکن است با نوع رژیم غذایی که فرد دارد نیز ایجاد شود یا به این دلیل که فرد بعد از غذا بلافاصله استراحت کرده و دراز می کشد.

متخصص داخلی با بیان اینکه خوردن دو وعده غذا در حجم زیاد باعث رفلاکس معده در فرد می شود به همین دلیل افراد باید چند وعده غذا در حجم های کم بخورند، گفت: غذاهای حاضری و فست فودی و یا غذاهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شما هم دچار رفلاکس اسید معده می شوید؟

آیا شما هم دچار رفلاکس اسید معده می شوید؟