مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 03:002023-06-20حوادث

کوزه عتیقه دوره اشکانیان در بوشهر کشف شد


با هوشیاری مأموران پاسگاه انتظامی «بخش شیف» شهرستان بوشهر یک کوزه عتیقه مربوط به دوره اشکانیان کشف شد.

- سردار حیدر سوسنی فرمانده انتظامی استان بوشهر شب گذشته در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی بخش شیف هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت به راکبی مردی میانسال که با مشاهده پلیس تغییر مسیر دادند مظنون شدند.

   وی تصریح کرد: مأموران انتظامی بلافاصله وارد عمل شدند که در حین تعقیب و مراقبت اقدام به پرتاب کوله پشتی خود نمود و از محل متواری شد.

   فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه مأموران در بررسی از کوله پشتی یک عدد کوزه عقیقه کشف کردند، گفت: کوزه کشف شده حسب دستور مقام قضایی به اداره میراث فرهنگی استان انتقال شد.

  سردار سوسنی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کوزه عتیقه را متعلق به دوره اشکانیان اعلام کردند، بیان داشت: ارزش این اثر باستانی 200 میلیارد ریال توسط کارشناسان مربوطه برآورد شده است.

  فرمانده انتظامی استان بوشهر قاچاق اشیا عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست؛ برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی کشور با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوزه عتیقه دوره اشکانیان در بوشهر کشف شد

کوزه عتیقه دوره اشکانیان در بوشهر کشف شد