مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 13:002023-05-30پزشكي

650 بیمار ام .اس در کرمانشاه تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 650 نفر از بیماران ام .

اس در این استان تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

- بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز جهانی ام اس، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد قریب به 650 نفر از بیماران ام اس تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

وی افزود: در استان کرمانشاه هفت مرکز جسمی_حرکتی شامل یک مرکز در سرپل، یک مرکز در پاوه، یک مرکز در اسلام آبادغرب و چهار مرکز در کرمانشاه و همچنین 6 مرکز چند_معلولیتی در شهرستان های صحنه، کنگاور، ثلاث باباجانی، سنقر، گیلانغرب و روانسر با کاربری جسمی ذهنی وجود دارد که می توانند به بیماران ام اس خدمات توانپزشکی شامل فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی ارائه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی نیز در شهرستان کرمانشاه وجود دارد که می تواند علاوه بر افراد نخاعی به بیماران ام اس که کد نخاعی دریافت کرده باشند، ارائه خدمت کند.

شهبازی گفت: در واحدهای تحت نظارت اداره کل بهزیستی کرمانشاه، بیماران ام اس بعد از شرکت در کمیسیون پزشکی توانبخشی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت و اخذ کد معلولیت که غالباً کد معلولیت جسمی_حرکتی را دریافت می کند، می توانند از خدماتی شامل مستمری، کمک هزینه درمان، وسایل کمک توانب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

650 بیمار ام .اس در کرمانشاه تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند

650 بیمار ام .اس در کرمانشاه تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند