مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 14:252023-06-05بين الملل

نگاهی به تحولات جنگ اوکراین


اطمینان آمریکا از موفقیت ضدحمله کی یف، تلفات سنگین ارتش اوکراین در نبردهای 8 ساعته در منطقه زاپروژیا، نارضایتی بلژیک از استفاده از تسلیحاتش در حمله به خاک روسیه و عدم امکان عضویت اوکراین در ناتو در آینده نزدیک، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها-  تسنیم نوشت: وزارت دفاع روسیه بامداد امروز، دوشنبه اعلام کرد که روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین حملات گسترده ای را در پنج جهت در خط تماس در منطقه یوژنا-دونتسک آغاز کردند، ولی به اهداف خود نرسیدند.

  در بیانیه منتشره در کانال تلگرامی وزارت دفاع آمده است: هدف دشمن شکستن خطوط دفاعی ما در آسیب پذیرترین خط تماس جبهه به نظر آنها بود.

برای این منظور چندین تیپ از نیروهای راهبردی و دو گردان تانک ارتش اوکراین وارد عمل شدند، ولی نیروهای نظامی اوکراینی نتوانستند به وظایف محوله خود دست بیایند و موفقیتی نداشتند.

طبق این اطلاعات، در نتیجه اقدامات شایسته نیروهای مسلح روسیه، تلفات طرف اوکراینی به بیش از 250 نیروی نظامی، نابودی 16 دستگاه تانک، سه خودروی جنگی پیاده نظام و 21 خودروی جنگی زرهی رسید.

  لازم به یادآوری است که والری گراسیموف، رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه نیز در جریان این عملیات در یکی از مقرهای فرماندهی پیشرو حضور داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به تحولات جنگ اوکراین

نگاهی به تحولات جنگ اوکراین