مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 11:262023-06-21سياسي

26 هزار نفر در همدان از شکایت خود گذشتند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در اولین همایش طرح وکلای مصلح و در جمع وکلا و کارآموزان یکی از کارکردهای اصلی این طرح را اعتمادسازی بین مردم دانست و افزود:  تلاش برای صلح و سازش بین اصحاب دعوی امری پسندیده است و فطرت هر انسانی این عمل را نیک می داند.

وی خطاب به جمع گفت: در همایش های خود به ارائه آمار در خصوص تعداد پرونده های به سازش ختم شده بپردازید تا چهره واقعی وکلا را به جامعه بشناسانند.

رییس کل دادگستری همدان با اشاره به اثرات اخروی ورود وکلا به مقوله صلح و سازش از فعالیت کمیته معتذرین سخن راند و گفت: با فعالیت این کمیته بیش از 26 هزار نفر از متهمان از شکات خود عذرخواهی کرده اند و بیش از 16 هزار نفر از آنها نیز اقدام به بخشش کرده اند.

وی افزود: در این راستا رقمی نزدیک به 100 میلیارد تومان در جنبه خصوصی جرم و نزدیک به 50 میلیارد تومان نیز جزای نقدی بخشیده شده است.

   معاون توسعه حل اختلاف دادگستری همدان نیز با بیان اینکه طرح وکلای مصلح از سال 1400 به ابتکار دادگستری استان مطرح و پیگیری شده است، گفت: 327 نفر از وکلای استان عضو این طرح هستند و در این راستا یک هزار و 831 پرونده از 2 هزار و 638 پرونده ثبت شده در دادگستری در حال مصالحه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

26 هزار نفر در همدان از شکایت خود گذشتند

26 هزار نفر در همدان از شکایت خود گذشتند