مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 17:052023-06-14بين الملل

روابط اقتصادی چین و عربستان؛ از خودروهای الکتریکی تا حوزه گردشگری


تقویت روابط عربستان سعودی و چین برای ریاض و پکن به طور فزاینده ای مهم است، زیرا این پادشاهی با چشم انداز 2030 و چین با طرح کمربند و جاده (BRI) پیش می روند.

- تقویت روابط عربستان سعودی و چین برای ریاض و پکن به طور فزاینده ای مهم است، زیرا این پادشاهی با چشم انداز 2030 و چین با طرح کمربند و جاده (BRI) پیش می روند.

خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان سعودی و هو چونهوا معاون رییس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین، در دهمین کنفرانس تجاری اعراب و چین در ریاض، در 11 ژوئن 2023 شرکت کردند و طرف سعودی در مسیر تقویت روابط با چین، قرارداد 5.

6 میلیارد دلاری خودروهای الکتریکی را هم امضا کرد.

هم افزایی میان چشم انداز 2030 و برنامه تنوع اقتصادی عربستان سعودی که در سال 2016 رونمایی شد با طرح یک کمربند یک جاده چین، پتانسیل ارتباط اقتصادی – تجاری میان دو کشور را در سال های آینده مضاعف کرده است.

نکته حائز اهمیت این است که ریاض رهبری عربی را در تقویت روابط تجاری با پکن دارد.

از سوی دیگر هم زمان به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود به دور از نفت است که این امر یعنی تعمیق روابط و گسترش همکاری های همه جانبه پکن- ریاض به ویژه در زمینه های امنیتی و فناوری، که این امر موجب نگرانی آمریکا شده و تغییر نگرش را در رهبران عربستان در ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط اقتصادی چین و عربستان؛ از خودروهای الکتریکی تا حوزه گردشگری

روابط اقتصادی چین و عربستان؛ از خودروهای الکتریکی تا حوزه گردشگری