مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 14:302023-06-07پزشكي

آلودگی های زیست محیطی مسمومیت غذایی را افزایش داده است


مدیر گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آلودگی های زیست محیطی منجر به افزایش مسمومیت غذایی شده است.

- مسعود سامی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ایمنی غذا با امنیت غذا دو مقوله متفاوت از یکدیگر است، اظهار داشت: منظور از امنیت غذا یعنی تمام مردم درهمه زمان ها دسترسی آسان به غذا داشته باشند اما به حصول اطمینان از اینکه مواد غذایی در هنگام تولید، آماده سازی، نگهداری، حمل ونقل و توزیع آلودگی های میکروبی و شیمیایی و فیزیکی پیدا نمی کنند و سبب بیماری مصرف کنندگان نمی شوند، ایمنی غذایی می گویند.

وی بیان داشت: بر اساس آمار جهانی، بالغ بر 46 درصد از بار بیماری های عفونی و گوارشی و بین 23 تا 33 درصد مرگ و میرها در دنیا به خاطر مصرف غذا آلوده است.

مدیر گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه تمام محصولات غذایی که دارای نشان سلامت غذا و دارو است، افزود: اما عمده مردم به صورت فله ای مواد غذایی خریداری می کنند مانند میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات، گوشت و فرآورده های گوشتی و شیر و فرآورده های لبنی، ماهی و آبزیان و همین مسئله خطر عدم ایمنی غذا را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی های زیست محیطی مسمومیت غذایی را افزایش داده است

آلودگی های زیست محیطی مسمومیت غذایی را افزایش داده است