مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 21:152023-06-12بين الملل

بغداد: توافق نامه با تهران برای احداث پل راه آهن روی اروندرود منعقد شد


وزارت حمل و نقل عراق می گوید با طرف ایرانی درباره مین روبی در مناطق مرزی و احداث پل روی اروند در راستای اجرای طرح اتصال ریلی بصره-شلمچه توافق منعقد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری دولتی عراق (واع)، وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرده است که با طرف ایرانی درباره اجرای طرح اتصال راه آهن بین دو شهر بصره و شلمچه توافقی منعقد کرده است.

این وزارتخانه گفت که عراق و جمهوری اسلامی ایران درباره پاکسازی مناطق مرزی بین دو کشور از مین های کاشته در زمان جنگ هشت ساله و همچنین در خصوص ایجاد پل متحرک بر روی اروند رود توافق کردند.

وزارت حمل و نقل عراق تاکید کرد: پروژه ارتباط ریلی با ایران فقط مربوط به جابجایی مسافر است و به یک دلیل امکان حمل و نقل کالا از طریق قطار از طریق ایران وجود ندارد و آن اینکه بنادر این کشور همسایه دورتر از مسافت مقرر برای حمل و نقل است و در این صورت صاحب کالا ترجیح می دهد که فرآیند صادرات از طریق بندر فاو انجام شود تا قیمت آن برای واردکننده کمتر باشد.

در این بیانیه تاکید شده است: پروژه شلمچه - بصره یکی از پروژه های حیاتی پیوند دهنده عراق و ایران  و یکی از پروژه های راهبردی و آینده  دارریلی است که در چارچوب طرح پیشبرد خدماتی و عملیاتی است که با همتایان آن در کشورهای توسعه یافته رقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بغداد: توافق نامه با تهران برای احداث پل راه آهن روی اروندرود منعقد شد

بغداد: توافق نامه با تهران برای احداث پل راه آهن روی اروندرود منعقد شد