مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-13اقتصادي

سند ملی آب در بخش کشاورزی اجرایی می شود


تفاهم نامه اجرای سند ملی آب کشور به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری از سامانه نیاز آب و توسعه آن در بخش کشاورزی منعقد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، در نشست روز دوشنبه تفاهم نامه ای بین صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و هادی اسدی رحمانی رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور به منظور اجرایی کردن سند ملی آب کشور منعقد شد.

انعقاد این تفاهم نامه، به منظور ایجاد وحدت رویه در بهره برداری از سامانه نیاز آب و توسعه آن و با توجه به ابلاغ سامانه نیاز آب به عنوان سامانه مرجع تعیین نیاز آبی گیاهان زراعی و باغی کشور و در راستای همکاری مشترک در اجرایی کردن سند ملی آب کشور انجام گرفت.

صفدر نیازی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این نشست، ضمن استقبال از تفاهم نامه مذکور گفت: با توجه به اهداف سند ملی آب کشور، امضای این تفاهم نامه گامی بلند برای اجرایی کردن آن به شمار می رود.

هادی اسدی رحمانی رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور نیز با اشاره به اهمیت موضوع بیان کرد: لایه های اطلاعاتی مهم برای پشتیبانی از اجرای سند ملی آب در موسسه وجود دارد و این مولفه ها برای همکاری بسیار دارای اهمیت است.

در ادامه این نشست، رییس بخش آبیاری موسسه تحقیقات خاک و آب تصریح کرد: سامانه نیاز آبی گیاهان سال 1401 رونمایی و توسط وزیر وقت جهاد کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند ملی آب در بخش کشاورزی اجرایی می شود

سند ملی آب در بخش کشاورزی اجرایی می شود