مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 09:302023-06-20بين الملل

تکثیر درخت انارشیطان برای اولین بار در جنوب کرمان


رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از تکثیر انارشیطان از طریق ریشه جوش برای اولین بار در جنوب کرمان خبر داد و گفت: - جنگل گلپرکی دلفارد از رویشگاه های معروف انارشیطان در ایران و از بزرگترین ذخیره گاه های ژنتیکی انارشیطان در منطقه خاورمیانه است.

ایرج امیری حفظ و توسعه جنگل گلپرکی دلفارد جیرفت را به عنوان یکی از بزرگترین ذخیره گاه های این گونه ژنیتیکی در خاورمیانه مورد تاکید قرار داد و گفت: انارشیطان درختی تقریبا همیشه سبز است که به دلیل تخریب رویشگاه های آن، پراکنش اکولوژیک محدود، تجدید حیات طبیعی ضعیف و سرعت تکثیر بسیار کند، رو به انقراض و نابودی است.

وی گیاه انارشیطان را یک گونه درختچه ای زینتی و دارویی عنوان کرد که در مناطق گرمسیری نظیر ایران، هند و پاکستان پراکنده است و افزود: انارشیطان به دلیل گل های زیبا و طبیعت نیمه خزانی که دارد توانایی استفاده شدن در مناظر را دارد.

امیری با بیان اینکه ریشه های این گیاه بر روی سطح بالایی خاک سبب به هم چسبیدن خاک و تثبیت ماسه های روان می شود، به نقش این گیاه در حاصلخیزی خاک اشاره کرد و افزود: در ایران این درختچه را گل پرک، پرپوک، سمنگ، سونگ، فرقار و ساج بیابان هم می نامند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکثیر درخت انارشیطان برای اولین بار در جنوب کرمان

تکثیر درخت انارشیطان برای اولین بار در جنوب کرمان