مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 12:202023-06-20حوادث

انهدام بزرگترین باند قاچاق اشیای تاریخی با تلاش مأموران پلیس فرودگاه


رییس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگ قاچاق اشیای تاریخی توسط مأموران پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رییس پلیس پیشگیری فراجا از انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء تاریخی و کشف 3 هزار و 680 شی عتیقه متعلق به دوره های مختلف توسط ماموران پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) خبر داد.

سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: همکاران ما در پلیس فرودگاه امام خمینی(ره) حین کنترل مسافران به محتویات بار همراه 2 نفر از مسافران خروجی به مقصد یکی از کشورهای عربی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز مشکوک می شوند.

وی با اشاره به اشراف بالای اطلاعاتی مأموران پلیس فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: با حضور همکاران متخصص در زمینه قاچاق و بازرسی دقیق بار آنها، مقدار 3 هزار و 680 قطعه اشیای تاریخی که به صورت بسیار ماهرانه در داخل چمدان جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متاسفانه قاچاقچیان اشیای گرانبها و تاریخی را که سند گذشتگان ما هستند برای فروش به کشورهای خارجی انتقال می دهند، افزود: برابر نظر کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت اشیاء کشف شده متعلق به دوره های عباسی، ساسانی، یونانی، اسلامی، اشکانی، هخامنشی، هزاره اول و الیمایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انهدام بزرگترین باند قاچاق اشیای تاریخی با تلاش مأموران پلیس فرودگاه

انهدام بزرگترین باند قاچاق اشیای تاریخی با تلاش مأموران پلیس فرودگاه