مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:102023-05-31اقتصادي

تلاشگران عرصه تولید برق


13وسایل برقی که فقط با فشردن یک کلید روشن می شوند، در واقع برق مصرفی آن طی فرایندی سخت و پرهزینه تولید می شود و این فرایند به دلایل امنیتی از دید عموم پنهان مانده است.

سختی ها و مشقت های این تولید ملی به نوعی دیده نمی شود تا بلکه با توجه به آگاهی از این موضوع در مصرف انرژی صرفه جویی صورت گیرد.

مصرف سوخت مازوت که منبع اصلی تولید انرژی برق محسوب می شود علاوه بر مشکلات محیط زیستی موجب افزایش استهلاک دستگاه های تولید برق می شود و دست اندرکاران با سختی های فراوان به صورت شبانه روزی در جهت برقراری خطوط برق در تلاش هستند.

در تابستان گذشته پیک مصرف برق به 70هزار مگاوات رسیده بود اما در خرداد ماه سال جاری که هنوز به فصل گرم تابستان نرسیده ایم به 60 هزار مگا وات رسیده است و این افزایش مصرف برق موجب فشار به تاسیسات برقی و در نتیجه خروج یک واحد از تولید برق و همچنین فشار مضاعف به دیگر واحدهای فعال می شود.

تاسیسات نیروگاه برق شهید سلیمی نکا به طور معمول نیمه اول سال جهت آمادگی فصل گرما تعمیر اساسی می شود و این تعمیرات از اسفند ماه گذشته آغاز شده است و نیمه خرداد ماه پایان می یابد.

با توجه به هزینه بالا تولید برق و همچنین سختی های کار کارگران در نیروگاه ها حتی خاموش کردن یک لامپ اضافه موجب یاری به تلاشگران عرصه تولید برق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاشگران عرصه تولید برق

تلاشگران عرصه تولید برق