مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 14:552023-05-28سياسي

اطاله دادرسی ابرچالش قوه قضاییه است


رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: یکی از دلایل مؤثر در اطاله دادرسی ها بعنوان ابرچالش قوه قضائبه قرارهای کارشناسی است که حل آن به ارتقا کیفیت صدور و اجرای این قرارها بستگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام اسدالله جعفری در جلسه ای با اعضای هیأت مدیره کانون وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری اصفهان افزود: حل این مسأله مستلزم برنامه ریزی و اقدامات بسیاری است که یکی از آنها که باید بصورت جدی تر به آن پرداخته شود ارتقا کیفیت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی است.

وی اضافه کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و مُفاد سند تحول قضایی، تقویت صدور و اجرای قرارهای کارشناسی و بدنبال آن کاهش اطاله دادرسی جزو برنامه های اولویت دار دستگاه قضا محسوب می شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری در قالب کارگروه ارتقا صدور و اجرای قرارهای کارشناسی، می تواند در این باره راه گشا باشد.

حجت الاسلام جعفری، کارشناسی در مسیر رسیدگی های قضایی را از حساس ترین مراحل کار قضایی توصیف کرد و گفت: در مسیر احقاق حق و رسیدگی به پرونده های قضایی مراحل مهمی وجود دارد که یکی از حساس ترین مراحل آن، کار کارشناسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطاله دادرسی ابرچالش قوه قضاییه است

اطاله دادرسی ابرچالش قوه قضاییه است