مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 16:152023-06-14اقتصادي

25 کیلومتر از تونل انرژی در مشهد اجرا شده است


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: تاکنون 25 کیلومتر تونل انرژی در مشهد اجرا شده و 15 کیلومتر دیگر در دست اجراست و در آینده 35 کیلومتر دیگر به این تونل اضافه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین محمودی اظهار کرد: مشهد، دومین شهر کشور است که تونل انرژی را ایجاد کرده است و شرکت برق منطقه ای خراسان هم از 20 سال قبل نخستین شرکتی بوده که تونل انرژی را به وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان هزینه ایجاد هر کیلومتر از تونل انرژی را بیش از 35 میلیارد تومان ذکر و بیان کرد: شرکت برق منطقه ای خراسان برای رفاه مردم، به جای قرار دادن کابل های دفنی، تونل انرژی را اجرا می کند که هم اکنون بین خطوط سه و یک قطار شهری مشهد قرار گرفته است.

وی گفت: این شرکت، نخستین شرکتی بوده که پست 400 کیلوولت برق را داخل شهر مشهد ایجاد کرده که این پست برق از فناوری خاصی برخوردار است و هم اکنون خط هوایی آن 90 درصد پیشرفت دارد و هزینه تمام شده ایجاد این پست به هزار و 700 میلیارد تومان می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان افزود: اجرای طرحهای مزبور کمک می کند که ناترازی در صنعت برق کاهش یابد و بتوان با مصرف بهینه و مدیریت مطلوب برق در کنار افزایش ظرفیت در انتقال توزیع و فوق توزیع برق، اعمال محدودیت برای مصارف برق را از بین برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 کیلومتر از تونل انرژی در مشهد اجرا شده است

25 کیلومتر از تونل انرژی در مشهد اجرا شده است