مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-20بين الملل

نیویورک تایمز: روسیه به دنبال ترور افسر سابقش در فلوریدا بود


روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، روسیه در سال 2020 قصد داشت یک فراری سرویس اطلاعاتی کشورش را که در میامی مخبر سازمان سیا شده بود، ترور کند و در این توطئه از یک دانشمند مکزیکی کمک خواسته بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشش نوشت: درحالیکه نقشه قتل الکساندر پوتی یف ، افسر سابق اطلاعات روسیه با شکست مواجه شد، اما پیامدهای آن به اقدامات تلافی جویانه توسط آمریکا و روسیه منجر شد.

این روزنامه به نقل از سه مقام ارشد سابق آمریکایی گفت که به طور مستقل مسئله تلاش برای ترور این فراری سرویس جاسوسی روسیه را تایید می کند و قرار است این موضوع در کتاب بعدی کالدر والتون، نویسنده و تحصیلکرده دانشگاه هاروارد تحت عنوان جاسوسان: جنگ حماسی اطلاعات میان شرق و غرب منتشر شود.

پوتی یف، افسر سابق سرویس اطلاعاتی روسیه بود که پس از فرار از کشور در سازمان سیا به عنوان مخبر خدمت کرد.

راهنمایی های او در سال 2010 موجب شد تا پلیس اف بی آی 11 جاسوس روسی که در سواحل شرقی ایالات متحده زندگی می کردند را به دام بیندازد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، الکساندر پوتی یف قبل از آنکه با مجازاتی به دلیل افشاگری هایش مواجه شود، از طریق بلاروس از کشورش (روسیه) گریخت و سپس تحت عنوان برنامه مخفی سیا جهت محافظت از جاسوسان در میامی فلوریدا ساکن شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: روسیه به دنبال ترور افسر سابقش در فلوریدا بود

نیویورک تایمز: روسیه به دنبال ترور افسر سابقش در فلوریدا بود