مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 08:152023-06-14سياسي

نادر جهانبانی؛ اسطوره یا اسطوره سازی؟


پسر نادر جهانبانی چندسال پیش گفت درباره پدرش چندمورد اغراق آمیز نقل می شود؛ عبور از زیر پل اهواز، پرواز بدون اجازه شاه و محاصره توسط هواپیماهای عراقی و بلندکردن فانتوم تعمیرشده از جاده.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب _ صادق وفایی: نادر جهانبانی یکی از چهره های نیروی هوایی شاهنشاهی ایران در سال های پیش از انقلاب اسلامی است که طی دهه های گذشته، علی رغم اسطوره سازی های بی سندی که در فضای مجازی از او به عمل آمده، کتاب مستند و مرجعی قابل توجه درباره شخصیت و زندگی اش منتشر نشده بود.

شاداب عسکری یکی از افسران بازنشسته ارتش که طی سال های گذشته به کار تحقیق و پژوهش در تاریخ انقلاب و ارتش اشتغال دارد، در کتابی با عنوان ژنرال چشم آبی تلاش کرده این جای خالی را پر و اثری مستند درباره شخصیت مورد اشاره منتشر کند.

این کتاب همزمان با برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

نویسنده ژنرال چشم آبی در کتاب خود سوالات بسیار مهمی را درباره جهانبانی و حواشی اطراف شخصیتش مطرح کرده که جستجو برای رسیدن به پاسخ آن ها، می تواند انوار حقیقت را بر پرونده جهانبانی بتاباند.

تعدادی از این سوالات از این قرارند: * چرا در سال های حکومت پهلوی به اقدامات برجسته پروازی نادر جهانبانی اشاره نمی شد؟ * چرا در حکومت پهلوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نادر جهانبانی؛ اسطوره یا اسطوره سازی؟

نادر جهانبانی؛ اسطوره یا اسطوره سازی؟