مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 07:302023-06-10اقتصادي

حریقِ جنگل؛ غم هر ساله عروس زاگرس


آتش سوزی هرساله بویژه در فصل تابستان بخشی از جنگل ها، مراتع و اراضی کشاورزی استان ایلام را از بین می برد.

- خبرگزاری مهر -گروه استان ها: منابع طبیعی به علت اهمیت اقتصادی، کارکردهای زیست محیطی، گردشگری و تولید گیاهان دارویی، صنعتی، حفظ خاک و ذخایر ژنتیکی همواره نزد دولت ها و جوامع از اهمیت بالایی برخوردار است.

استان ایلام نیز که همه آن را با طبیعت سرسبز و زیبای مانشت، بانکول، قلارنگ، کبیرکوه، دینار کوه و… می شناسند، دارای جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیاری است که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

بنا بر آمارهای رسمی متأسفانه هرساله بخشی از مساحت جنگل های ایلام کاسته می شود و تا کنون برای رفع این معضل و حفاظت از جنگل های استان اقدامی جدی صورت نگرفته است.

در سالهای اخیر آتش سوزی، تخریب و تصرف منابع طبیعی استان ایلام که ناشی از نابخردی برخی از مردم و بی توجهی مسئولان است، از حد عبور کرده و در حال تبدیل به یک بحران است.

معضل آتش سوزی در جنگل های استان ایلام فرزاد حسینی یکی از شهروندان ایلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقوع چند فقره آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع استان ایلام طی روزها و هفته گذشته که هنوز فصل تابستان و گرم سال شروع نشده، زنگ خطر را برای جنگل های بلوط استان ایلام به عنوان عروس زاگرس به صدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریقِ جنگل؛ غم هر ساله عروس زاگرس

حریقِ جنگل؛ غم هر ساله عروس زاگرس