مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-07اقتصادي

محرومیت 675 میلیون نفر از دسترسی به برق


آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی اعلام کرد در مجموع، 675 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 از دسترسی به برق محروم بودند.

- آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی اعلام کرد در مجموع، 675 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 از دسترسی به برق محروم بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گزارش جدیدی که توسط آژانس بین المللی انرژی، آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، بخش آمار سازمان ملل متحد، بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی منتشر شده، آمده است: اکثر 675 میلیون نفری که به برق دسترسی ندارند، در جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند.

طبق یافته های این گزارش، رقم مذکور تقریبا نصف رقم سال 2010 است که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان بدون برق بودند.

نویسندگان گزارش اظهار کردند که تقریبا 80 درصد از افرادی که به برق دسترسی نداشتند، در سال 2010 در جنوب صحرای آفریقا بودند که درصد مشابه سال 2021 است.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، در بیانیه ای اظهار کرد: در حالی که گذار به سوی انرژی پاک، سریع تر از آنچه بسیاری از افراد تصور می کنند در حال رشد است، هنوز اقدامات زیادی باید انجام شود تا دسترسی پایدار، ایمن و مقرون به صرفه به خدمات انرژی پیشرفته برای میلیاردها نفری که بدون آن زندگی می کنند، فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت 675 میلیون نفر از دسترسی به برق

محرومیت 675 میلیون نفر از دسترسی به برق