مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-13پزشكي

مردم باید نسبت به سلامت و ایمنی غذا حساس شوند


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر همه ما نسبت به نان و یا هر محصول غذایی دیگری که می خریم حساس باشیم و مردم را نیز حساس کنیم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمود اعتباری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت ایمنی مواد غذایی اظهار داشت: در کشور یک شورا و قرارگاه سلامت و امنیت غذایی وجود دارد که ریاست آن به عهده رییس جمهور است و اهمیت سلامت غذا به میزانی است که اگر سلامت را از مواد غذایی جدا کنیم هیچ ارزش غذایی ندارد و سلامت بر تأمین اولویت دارد.

وی افزود: غذا می تواند در انتقال بیماری و حتی ارتقای سلامتی تاثیرگذار باشد زیرا 10 درصد بیماری ها سالیانه از طریق مواد غذایی منتقل می شود و اگر غذا سالم باشد نیاز به دارو کاهش پیدا می کند.

اعتباری با بیان اینکه شناسه بهداشتی محصولات قابلیت استعلام دارد، گفت: این امکان قابلیت تشخیص تقلبی بودن را دارد می توان از این طریق از سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

نباید سلامت غذا فدای شرایط اقتصادی شود معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: تولید غذای سالم هزینه بر است با توجه به شرایط جامعه، آنچه در این روند فدا می شود سلامت مواد غذایی است و همه ارگان ها باید برای تضمین سلامتی کمک کنند به طوری که اقتصاد، و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم باید نسبت به سلامت و ایمنی غذا حساس شوند

مردم باید نسبت به سلامت و ایمنی غذا حساس شوند