مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:472023-06-12اقتصادي

220 طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بالای 50 درصد معطل تسهیلات


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی همدان گفت: 220 طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بالای 50 درصد و نیاز تسهیلاتی 2500 میلیارد تومان در دست پیگیری است اما طی یک سال گذشته هیچ تسهیلاتی ابلاغ نشده است.

- حسن محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه محصولات کشاورزی در کمترین زمان در معرض فساد قرار می گیرند اظهار کرد: به همین دلیل حتی اگر در تولید محصولات کشاورزی بهترین و باکیفیت ترین محصول تولید شود باید با فرآوری از ضایعات آن جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ضایعات بخش کشاورزی در استان حدود 30 درصد است افزود: ارزش این حجم از ضایعات چند میلیارد دلار در سال برآورد می شود از همین رو گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی می تواند یکی از موثرترین گزینه های کاهش این حجم از ضایعات باشد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: بخش عمده ضایعات محصولات به خاطر فاصله زمانی و مکانی مراکز تولید تا کارخانه ها و صنایع وارد سبد ضایعات است که در صورت ایجاد صنایع تبدیلی، این مقدار ضایعات به چرخه تولید بازگشته و علاوه بر تامین کسری نیاز داخلی، امکان صادرات و درآمد ارزی را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه نزدیکی صنایع تبدیلی به محل تولید از مقدار ضایعات می کاهد یادآور شد: این مهم موجب حذف هزینه حمل و نقل و کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

220 طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بالای 50 درصد معطل تسهیلات

220 طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بالای 50 درصد معطل تسهیلات