مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:052023-06-07سياسي

چرا رسول الله (ص) در مکه نماند و هجرت کرد؟


برخی از مخالفان نظریه ولایت فقیه، امام راحل را به وارونه گویی توصیف کرده اند و به زعم وارونه خود در نفی این استدلال امام چنین ایراد آورده اند که احکام و قوانین سیاسی و اجتماعی اسلام مربوط به دوره حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدینه است و در دوره .

- فارس پلاس؛ داود مهدوی زادگان در یادداشتی نوشت: مرحوم امام خمینی ره در تبیین ضرورت اقامه حکومت اسلامی مبتنی بر اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه به وجود احکام سیاسی و اجتماعی اسلام استدلال کرده است.

به عقیده ایشان قوانین اجتماعی و سیاسی اسلام اقتضای دولت را می کند: دلیل دیگر بر لزوم تشکیل حکومت، ماهیت و کیفیت قوانین اسلام ( احکام شرع ) است.

ماهیت و کیفیت این قوانین می رساند که برای تکوین یک دولت و برای اداره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جامعه تشریع گشته است ( خمینی روح الله، 1377: 20 ).

  برخی از مخالفان نظریه ولایت فقیه، امام راحل را به وارونه گویی توصیف کرده اند و به زعم وارونه خود در نفی این استدلال امام چنین ایراد آورده اند که احکام و قوانین سیاسی و اجتماعی اسلام مربوط به دوره حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله در مدینه است و در دوره مکه چنین قوانینی تشریع نشده است.

بنابر این اگر آن حضرت در مکه می ماند، ای بسا که این احکام تشریع نمی شد: مدعا آن است که اگر نبی اسلام در مکه می ماند و به و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا رسول الله (ص) در مکه نماند و هجرت کرد؟

چرا رسول الله (ص) در مکه نماند و هجرت کرد؟