مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 18:102023-06-01سياسي

معاون وزیر خارجه: بر تعامل با همسایگان تمرکز داریم


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در راستای توسعه گردشگری سلامت اهتمام ویژه دارند و در این راستا شاهد گسترش تعاملات دوجانبه هستیم.

-    به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، مهدی صفری صبح امروز در نخستین نشست مشترک استانداران استان های مرزی ایران و اقلیم کردستان عراق که به میزبانی ارومیه برگزار می شود، اظهار داشت: سهم حوزه گردشگری سلامت بین ایران و اقلیم کردستان در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر بود که این نشان دهنده اهمیت و ضرورت ارتقای این حوزه است.

وی افزود: سیاست اصلی دولت سیزدهم بر ارتقای همکاری ها با کشور های همسایه است که در این زمینه برگزاری سمینار ها و نشست های تخصصی با کشور های همسایه جزو اهداف و زیربنای اجرای اهداف است.

معاون دیپلماسی خارجی وزیر امور خارجه، عنوان کرد: تحصیل بیش از 12 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور نشانه عزم جدی دولت برای افزایش تعاملات با همسایگان است.

وی ادامه داد: اولویت نخست ما همکاری و تعامل با همسایگان در راستای اعتلای اهداف نظام اسلامی و همراهی با سیاست های کشور است.

صفری، افزایش 15 درصدی صادرات ایران و اقلیم کردستان عراق را نقطه عطفی در تعامل دو طرف دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در مرز تمرچین از سال گذشته در دست بررس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر خارجه: بر تعامل با همسایگان تمرکز داریم

معاون وزیر خارجه: بر تعامل با همسایگان تمرکز داریم