مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 10:102023-05-30سياسي

امام خمینی فقه عمومی را زنده کردند


یکی از ابعادی که حضرت امام خمینی (ره) به لحاظ فقهی مطرح و آن را زنده کردند، فقهی است که می توان فقه عمومی نامگذاری کرد.

- ایسنا/قم عضو مجلس خبرگان رهبری، گفت: یکی از ابعادی که حضرت امام خمینی (ره) به لحاظ فقهی مطرح و آن را زنده کردند، فقهی است که می توان فقه عمومی نامگذاری کرد.

  آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری شامگاه گذشته 8 اردیبهشت در سومین جشنواره علمی مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام ضمن گرامیداشت دهه کرامت و سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، عنوان کرد: یکی از ابعادی که حضرت امام خمینی (ره) به لحاظ فقهی مطرح و آن را زنده کردند، فقهی است که می توان فقه عمومی نامگذاری کرد.

وی ادامه داد: فقه عمومی غیر از فقه مرسوم حوزه های علمیه است، برخی اوقات گفته می شود فقه حکومتی و فقه نظام؛ اگر شما مقایسه ای کنید بین وضعیت حوزه های علمیه قبل و بعد از انقلاب می بینید که خیلی از کتاب ها و ابواب فقهی اصلا در حوزه ها تدریس نمی شد و مهجور شده بود، امام خمینی(ره) دو سوم کتاب های فقهی را احیا کرد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امام راحل بر فقه سنتی بر پایه فقه انقلاب و حکومت روحی دمید که در اصطلاح به آن فقه عمومی در برابر فقه خصوصی می گوییم، افزود: فقه خصوصی، فقه تنظیم گر روابط اشخاص با یکدیگر است همچون فقه معاملات، اما فقه ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی فقه عمومی را زنده کردند

امام خمینی فقه عمومی را زنده کردند