مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 12:562023-06-14سياسي

خالی شدن مناطق محروم از وجود داروخانه ها


ی نظام پزشـکی، نسبت به تبعات آیین نامه تاسیس داروخانه ها که باعث کوچ داروخانه داران به مناطق مرفه نشین شهرها شده است، هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یدالله سهرابی، درباره تبعات آیین نامه تاسیس داروخانه ها با گذشت دو سال از ابلاغ آن گفت: باید در حوزه داروخانه ها تمرکز زدایی اتفاق بیافتد، عدالت رخ دهد چرا که تجمع داروخانه ها در مناطق مرفه و به نسبت مرفه نشین است و تعداد داروخانه ها در محلات به نسبت فقیر و کم برخودار کمرنگ شده است.

وی با تاکید بر اینکه آیین نامه تاسیس و اداره داروخانه ها در دو سال گذشته منجربه کوچ داروخانه داران به مناطق مرفه نشین شهرها شده است، اظهار داشت: سطح بندی خدمات درمانی و دسترسی و توزیع عادلانه داروخانه در آیین نامه مربوط به تاسیس و اداره داروخانه ها رعایت نشد برای همین نیز کلونی از داروخانه ها را در نقاط بالای شهر می بینیم این در حالی است که طبق خروجی که این آیین نامه داشت نه تنها تمرکزایی اتفاق نیفتاده است بلکه دسترسی مردم به دارو را در سطح داروخانه ها دچار چالش کرده است.

سهرابی ضمن انتقاد از نگاه تجاری به مقوله سلامت بویژه در حوزه دارو عنوان کرد: به طور کلی تدوین و ابلاغ هر نوع آیین نامه و شیوه نامه ای باید در جهت نظم دهی بهتر موضوع باشد اما آنچه که ابلاغ این آیین نامه رقم زده به نوعی بی نظمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالی شدن مناطق محروم از وجود داروخانه ها

خالی شدن مناطق محروم از وجود داروخانه ها