مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 08:002023-06-06حوادث

قوچ اوریال و تهدیداتی از جنس خشکسالی و عدم آگاهی


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: همه ساله زنده گیری بره های تازه متولد شده قوچ اوریال به یک تهدید جدی برای این گونه شاخص جانوری تبدیل شده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: همه ساله زنده گیری بره های تازه متولد شده قوچ اوریال به یک تهدید جدی برای این گونه شاخص جانوری تبدیل شده است.

اسدالله حاتمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قوچ و میش اوریال بزرگ ترین قوچ و میش ایران به عنوان یکی از گونه های نادر و شاخص جانوری ایران و خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه قوچ و میش اوریال از راسته زوج سمان و خانواده گاو سانان است، افزود: نرهای این حیوان دارای شاخ های بلند هستند که رکورد ثبت شده در استان مربوط درمیان که 93 سانتی متر طول دارد و رکورد جهانی 113 سانتی متر طول که مربوط به پارک ملی گلستان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: شاخ های این حیوان حلزونی شکل است که به اطراف و پهلوی صورت هم می رسند و همچنین نرها دارای موهای پیش سینه ای بلند و سفید هستند و ماده ها دارای شاخ های کوتاهی هستند.

حاتمی با بیان اینکه قوچ اوریال در لیست قرمز IUCN به عنوان یک گونه حساس و آسیب پذیرمعرفی شده است، اظهار کرد: اکثر کارشناسان بر این باورند که با توجه به ویژگی های موفولوژپیک قوچ و میش واقع در منطقه حفاظت شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوچ اوریال و تهدیداتی از جنس خشکسالی و عدم آگاهی

قوچ اوریال و تهدیداتی از جنس خشکسالی و عدم آگاهی