مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:252023-06-21سياسي

ضمانت اجرای ناکافی؛ پاشنه آشیل قانون اخذ مجوز استفاده از فلزیاب


به زعم بسیاری از کارشناسان قانون ضرورت اخذ مجوز برای استفاده از دستگاه فلزیاب ابزار محور بوده و نیازمند بازنگری جدی است زیرا ضمانت اجرایی درستی نداشته و به میراث تاریخی خدشه وارد می کند.

- خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه ای حاکمیتی است که در جایگاه اول به حفظ و استمرار فرهنگ کشورها می انجامد و پیامد ثانویه آن کسب درآمد از گردشگری و تقویت غرور ملی است.

بررسی قوانین کشور نشان می دهد به این میزان که روزانه جرایم حوزه میراث فرهنگی متنوع و گسترده می شود، قوانین حوزه حفاظت از میراث فرهنگی بروز رسانی نشده است.

در شرایطی که فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، تولید محتوای چندرسانه ای و برگزاری تورهای موضوعی موجب تسهیل گری در امر اطلاع رسانی، تبلیغات، بازاریابی و آموزش اقدامات غیرمجاز مرتبط با تجهیزات کاوش یا اکتشاف میراث فرهنگی شده است، قانون مرجع این حوزه صرفاً به جرم انگاری در مورد به کارگیری ابزار فلزیاب به عنوان ابزار مهم در کاوش میراث فرهنگی محدود شده است.

همچنین نبود متولی که به موجب قانون در قبال نظارت تخصصی در مورد اقدامات غیرمجاز مرتبط با تجهیزات کاوش یا اکتشاف میراث فرهنگی (با تأکید بر رسانه های جمعی و فضای مجازی) دارای تکلیف و ابزار لازم باشد محسوس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضمانت اجرای ناکافی؛ پاشنه آشیل قانون اخذ مجوز استفاده از فلزیاب

ضمانت اجرای ناکافی؛ پاشنه آشیل قانون اخذ مجوز استفاده از فلزیاب