مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 09:102023-05-29سياسي

دوستی های دوره نوجوانی خطرناک اند؟


این حد از توجه به تأثیر منفی همسالان در دوران نوجوانی قابل درک است: نوجوانی برهه ای است که بسیاری از افراد، خصوصاً در برابر فشار همسالان، آسیب پذیر هستند، - اخیراً ما پژوهشی انجام دادیم که کمک می کند چگونگی تأثیر دوستی بر پرورش همدلی در دوران نوجوانی را بهتر درک کنیم.

ما پرسش نامه های مربوط به 318 نوجوان سوئدی را، که محققی به نام اریک آمنا و تیمش در دو نوبت و به فاصله یک سال جمع آوری کرده بودند، بررسی کردیم.

هر نوجوان حداکثر 8 نفر از دوستان مدرسه اش را نام می برد، و اگر دوستش هم این دوستی را تأیید می کرد، ما این دو دانش آموز را یک جفت دوست به حساب می آوردیم.

همچنین به این جفت های دوستی گزاره های معینی درباره همدلی دادیم و این افراد، بسته به اینکه این گزاره ها تا چه حد درباره شخص خودشان صادق است، نمره دادند.

این پرسش ها دو نوع همدلی را می سنجیدند: یکی دیدگاه گیری2، یعنی توانایی دیدن مسائل از دریچه نگاه دیگران (مثلاً: گاهی اوقات سعی می کنم به مسائل از دید دوستم نگاه کنم تا او را بهتر درک کنم )؛ و دیگری نگرانی همدلانه (مثلاً: وقتی می بینم کسی دارد مورد سوءاستفاده قرار می گیرد، دلم می خواهد از او دفاع کنم ).

نتایج ما نشان می دهند که، برای پرورش همدلی به بهترین شکل، اینکه صرفاً با افراد زیادی دوست باشیم کفایت نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوستی های دوره نوجوانی خطرناک اند؟

دوستی های دوره نوجوانی خطرناک اند؟