مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:362023-06-13اقتصادي

اشتغال زایی با پیچ و تاب نخ و پشم


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، دلبر شهریسوند ؛ فامیلی اش برایم جالب است، برای همین اول صحبت از او وجه تسمیه فامیلی اش را می پرسم، می گوید: در زبان بختیاری شهریسوند یعنی بزرگ.

او از همان جوانی به فرش بافی علاقه داشته و حدود 17 تا 18 فرش هم بافته است.

دلبر شهریسوند، بانوی 50 ساله و اهل روستای گلبهار علیا شهرستان الیگودرز است که با کمک جهاد کشاورزی الیگودرز و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) یک کارگاه ریسندگی نخ به راه انداخته و زمینه اشتغال 35 نفر از بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست را فراهم کرده است.

بانو شهریسوند در کنار دار قالی    شروع کار با 800 هزار تومان سال 98 و 99جهاد کشاورزی الیگودرز برای اشتغال بانوان روستایی طرحی را پیشنهاد می کند، در این طرح ثبت نام کردم و سال 1400 خانمی به اسم دالوند با ما تماس گرفت و 7 دستگاه ریسندگی نخ را به من تحویل دادند.

وسط زمستان بود که 800 هزار تومان پشم را خریداری کردیم چون دست و بالمان خالی بود، توانستیم همین مبلغ مواد اولیه را خریداری و کار را با هفت نفر شروع کنیم.

مواد اولیه را از سیرجان تهیه کردیم، بعد از مدتی که پشم را به نخ تبدیل کردیم، بار دوم 2 میلیون و 500 هزار تومان مواد اولیه از محل فروش همان نخ تهیه کردیم، حالا تا 15 میلیون تومان مواد اولیه هم خریداری می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی با پیچ و تاب نخ و پشم

اشتغال زایی با پیچ و تاب نخ و پشم