مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 11:002023-05-30پزشكي

آغاز طرح پایش سل و بروسلوز دام های سنگین در استان یزد


دام های سنگین مورد آزمایش تست سل و بروسلوز قرار گرفته و درصورت مثبت شدن تست از چرخه تولید حذف می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، فاتحی نیا یکی از اولویت ها و وظایف دامپزشکی حفظ سلامت و بهداشت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم ،بصورت دوره ای و پیوسته عملیات تست سل و بروسلوز طبق برنامه پیش بینی سالانه توسط کارشناسان مربوطه دامپزشکی صورت می پذیرد.

وی با اشاره به این که بیماری سل از بیمار های مشترک بین انسان و دام است و تست های مربوطه به صورت زیر جلدی زیر گردن دام انجام و در صورت مثبت بودن دام حذف می شود افزود: در سال گذشته برای بیش از 25 هزار دام تست سل انجام شده که نتایج آزمایش بیست و پنج رأس دام در استان یزد مثبت بوده که از چرخه حذف شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد  در خصوص تست و بیماریابی برسلوز بیان داشت:سال گذشته بیست و سه هزار تست از دام ها در دامداری های صنعتی انجام شده که پانصد راس نتیجه آزمایش آن ها مثبت واز چرخه تولید حذف شدند.

  وی با اشاره به اینکه بیماری سل و بروسلوز (تب مالت) از مهمترین بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام می باشد که بیشتر در نتیجه مصرف مواد لبنی غیر پاستوریزه، تماس با دام آلوده و مصرف فرآورده های خام دامی آلوده به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح پایش سل و بروسلوز دام های سنگین در استان یزد

آغاز طرح پایش سل و بروسلوز دام های سنگین در استان یزد