مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 13:512023-06-12حوادث

کاهش 86 درصدی آتش سوزی مراتع زنجان


عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت ازمنابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان، امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به در پیش بودن گرما و خشکی هوا اظهار داشت: سال گذشته چهار مورد آتش سوزی در سطح مراتع استان رخ داد که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 29 مورد بود که کاهش 86 درصدی را نشان می دهد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با اشاره به میزان مساحت دچار حریق در مراتع استان زنجان گفت: در سال گذشته 52 هکتار از مراتع استان دچار حریق شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن ، 178 هکتار بود که با کاهش 70 درصدی روبه رو هستیم.

وی عمده ترین دلایل  آتش سوزی را بی احتیاطی رهگذران، آتــش ذغــال رهــا شــده در جنــگل پــس از پخــت و پــزو، انداختــن تــه ســیگار روشــن و کبریــت نیمه افروختــه در جنــگل و مرتــع و حاشیه جاده ها اعلام کرد و افزود: اکثر وقوع  آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها عامل انسانی بوده است.

عباسی در ادامه کمبود نیرو را با توجه به حجم گسترده مراتع در استان و نداشتن  امکانات هوشمند مانند پهپاد در مناطق صعب العبور را عمده ترین چالش یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته بیشترین آتش سوزی در شهرستان های  ابهر و طارم اتفاق افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 86 درصدی آتش سوزی مراتع زنجان

کاهش 86 درصدی آتش سوزی مراتع زنجان