مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 11:502023-05-29فناوري

روی این لینک کلیک نکنید!


به عبارتی فیشینگ یک تهدید سایبری محسوب می شود و اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم.

یکی از موارد امنیتی این است که هوشیار باشیم، - هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینک کلیک نکنیم، آدرس سایت ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد.

در حالی که سودجویان از راه های مختلف برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می کنند، کلاهبرداری از طریق لینک شخصی این روزها بیش از گذشته شایع شده و به همین دلیل همواره توصیه می شود که کاربران در مواجهه با موارد مشکوک هوشیار باشند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه اندازی سایت های جعلی که شبیه به سایت های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده های مالی اقدام می کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان خالی می شود.

از طرفی یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برای در طعمه قرار دادن مردم این است که با سوءاستفاده از احساسات شهروندان به ارسال لینک های حاوی بدافزار و سرقت اطلاعات شهروندان اقدام می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روی این لینک کلیک نکنید!

روی این لینک کلیک نکنید!