مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 17:402023-06-17اجتماعي

ارائه دستورالعمل هایی برای حفاظت از باغ های تاریخی


طرح تدوین دستورالعمل حفاظت از باغ های تاریخی با بررسی تطبیقی شیوه های سنتی و نوین باغبانی (بر اساس 4 نمونه موردی از باغ های بیرجند، کرمان و یزد) در پژوهشکده ابنیه تاریخی به انجام رسید.

- طرح تدوین دستورالعمل حفاظت از باغ های تاریخی با بررسی تطبیقی شیوه های سنتی و نوین باغبانی (بر اساس 4 نمونه موردی از باغ های بیرجند، کرمان و یزد) در پژوهشکده ابنیه تاریخی به انجام رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، آزیتا علیزاده مجری طرح و کارشناس پژوهشکده ابنیه و بافت های تاریخی فرهنگی گفت: با نگاهی دقیق و موشکافانه به وضعیت امروز باغ های تاریخی ایران، به خوبی می توان چنین استنتاج کرد که شیوه های نگهداری از این باغ ها، نتوانسته اند آن طور که شایسته است در حفظ و بقای این میراث ارزشمند پاسخگوی مناسبی باشند.

او، یکی از مهم ترین دلایلی که برای این خلل موجود می توان یافت را نقصان کمی و کیفی در ماهیت دستورالعمل ها و ضابطه های قانونی دانست و افزود: هرچند در منشورها و کنوانسیون ها، قوانین و مقررات ملی و بین المللی، مشخصاً می توان چنین دستورالعمل هایی را پیدا کرد اما از یک طرف ضعف در اجرای آن ها و از طرف دیگر نیاز به بومی شدن این قوانین مسئله را تا حدودی پیچیده کرده است؛ برای بومی کردن چنین دستورالعم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه دستورالعمل هایی برای حفاظت از باغ های تاریخی

ارائه دستورالعمل هایی برای حفاظت از باغ های تاریخی