مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 07:252023-06-10بين الملل

7400 هکتار از ذخیره گاه گونه زربین دچار آفت شانکر شدند


معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با اعلام اینکه 7400 هکتار از ذخیره گاه زربین از جمله سوزنی برگ های منطقه چالوس درگیر آفتی به عنوان بیماری شانکر شده است، - 7400 هکتار از ذخیره گاه گونه زربین دچار آفت "شانکر" شدند ایسنا/مازندران معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با اعلام اینکه 7400 هکتار از ذخیره گاه زربین از جمله سوزنی برگ های منطقه چالوس درگیر آفتی به عنوان بیماری "شانکر" شده است، گفت: گزارشی از درگیری این بیماری در کلاردشت، تنکابن و رویان نیز اعلام شد.

آنچه امروز موجب نگرانی مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر شده است وجود خشکیدگی و افت در برخی گونه های سوزنی برگ از جمله گونه زربین در منطقه به خصوص در چالوس بوده است.

درباره این آفت، گفت وگویی با معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر انجام شد که از نظرتان می گذرد.

محمد خزایی با اشاره به مشاهده علائم خشکیدگی در قسمت تاج و سرشاخه تعدادی از درختان سوزنی برگ به خصوص گونه زربین در چالوس از اوایل فروردین ماه امسال گفت: این خشکیدگی بیشتر در خانواده سرو مشاهده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7400 هکتار از ذخیره گاه گونه زربین دچار آفت شانکر شدند

7400 هکتار از ذخیره گاه گونه زربین دچار آفت شانکر شدند