مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-05اقتصادي

دریاچه سد سیمره محل اجرای 21 طرح پرورش ماهی در قفس است


مدیر امور شیلات و آبزیان ایلام گفت: در دریاچه سد سیمره به عنوان یکی از پتانسیل های مهم توسعه آبزی پروری استان، 21 طرح پرورش ماهی در قفس فعال است.

- رضاسلیمانی مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام صبح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: در دریاچه سد سیمره با ظرفیت بیش از 3 میلیارد متر مکعب آب به عنوان یکی از پتانسیل های مهم استان در توسعه آبزی پروری، 21 طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت اسمی 2 هزارتن در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته حدود یک میلیون قطعه بچه ماهی در این قفس ها رها سازی شده است، پیش بینی کرد: تا پایان خرداد بیش از هزار و 200 تن ماهی به ارزش اقتصادی 155 میلیارد تومان از سد سیمره برداشت شود.

   مدیر امور شیلات و آبزیان استان ایلام اظهار کرد: از اواسط اردیبهشت سال جاری، کار برداشت ماهی قزل آلا شروع و روانه بازار های داخلی و به کشور همسایه صادر شده است.

سلیمانی بیان کرد: استان ایلام به لحاظ تعداد طرح هایی که با ظرفیت 2 هزار تن در آن عملیاتی شده رتبه اول کشور را کسب کرده است.

وی یادآور شد: توسعه این فعالیت و اجرای صنایع وابسته و تبدیلی از جمله سیاست های مدیریت شیلات با هماهنگی جهاد کشاورزی شهرستان طی امسال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه سد سیمره محل اجرای 21 طرح پرورش ماهی در قفس است

دریاچه سد سیمره محل اجرای 21 طرح پرورش ماهی در قفس است