مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 13:012023-06-21سياسي

فوت سالانه بیش از 500 هزار نفر در جهان براثر سوءمصرف موادمخدر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در آیین افتتاح از مرکز یاریگران زندگی در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری، با گرامیداشت یادو خاطره بیش از 10هزار شهید مازندران و قریب به 4هزار شهید مبارزه با موادمخدر کشور، اظهار کرد: ظرفیت های عظیم علمی و فرهنگی در تمامی عرصه ها مازندران پیشگام است و ما هم وظیفه داریم برای این مردم فهیم و همیشه در صحنه قدمی برداریم و بتوانیم وظیفه مان را نسبت به این مردم ادا کنیم.

وی  افزود: حدود 300 میلیون نفر مصرف کننده مستمر و معتاد در سراسر جهان داریم که سالانه بیش از 500 هزار نفر در اثر سوءمصرف مواد از بین می روند.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با هشدار اینکه در چند دهه اخیر مصرف موادمخدر و شیوع آن افزایش داشته، تصریح کرد: نتایج همه برآوردهای رسمی از جمله برآوردهای سازمان ملل نشان می دهد در آینده نیز رشد فزاینده شیوع موادمخدر را در دنیا داریم؛ تولید، کشت و قاچاق موادمخدر روبه افزایش می رود.

مومنی ادامه داد: باز هم باید اعلام کنیم تولید و مصرف موادمخدر صنعتی به ویژه در دهه اخیر افزایش فراوانی در دنیا داشته است.

وی با اشاره به اینکه در منطقه هم کشور افغانستان نزدیک به 90 درصد تریاک جهان را دارد تولید می کند، افزود: این کشور رتبه اول تولید موادمخدر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوت سالانه بیش از 500 هزار نفر در جهان براثر سوءمصرف موادمخدر

فوت سالانه بیش از 500 هزار نفر در جهان براثر سوءمصرف موادمخدر