مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 12:302023-06-11اقتصادي

راهکارهای برنامه هفتم برای مقابله با بحران کم آبی


رویکرد کلی برنامه هفتم ارتقای حکمرانی بر منابع آبی، کنترل برداشت های غیر مجاز و جلوگیری از آلوده کردن منابع سطحی و زیر زمینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از سیاست های برنامه هفتم، تلاش برای رفع ناترازی انرژی و ناترازی در آب و حل بحران خشکسالی و کم آبی است، مهمترین برنامه در این زمینه اعمال مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری در مصرف آب کشاورزی و صنعت است.

در حال حاضر بهره وری آب در کشاورزی حدود 37 درصد است که با روش های مدیریت آب و روش نوین آبیاری مثل آبیاری نواری، قطره ای و تحت پلاستیک و معرفی بذرهای مقاوم به خشکی و کم آب بر، بهره وری آب در این بخش را افزایش دهیم، در بخش صنایع آب بر هم با بازچرخانی آب و استفاده از آب تصفیه شده فاضلاب در خط تولید، در مصرف آب مدیریت کنیم.

  با نگاه به لایحه برنامه هفتم متوجه می شویم، راهکارهای ارائه شده در پیش نویس سند برنامه هفتم توسعه، برای مقابله با بحران کم آبی، رویکرد های مدیریت آب تغییرات اساسی کرده و تمهیدات لازم برای مدیریت به هم پیوسته منابع آب با تقویت شورای عالی آب و مدیریت مبتنی بر حوضه های آبریز در نظر گرفته شده است.

بدون تردید بحران آب در جهان سال به سال رو به افزایش است، لذا دانشمندان برای تامین امنیت غذایی، ناگزیر هستند راهکارهایی برای مقابله با بحران کم آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای برنامه هفتم برای مقابله با بحران کم آبی

راهکارهای برنامه هفتم برای مقابله با بحران کم آبی