مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:002023-05-31اقتصادي

لبنیات فله ای چه بلایی سر ما می آورد


علاقمندی مردم به مصرف شیر و لبنیات فله ای که به اشتباه لبنیات سنتی گفته می شود، می تواند سلامت مصرف کنندگان این قبیل محصولات بی نام و نشان را تهدید کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شاید مهم ترین عامل و انگیزه برای استفاده برخی خانواده ها از لبنیات فله ای، عدم آگاهی از سلامت محصولات لبنی کارخانه ای و همچنین ارزان تر بودن قیمت لبنیات فله ای در مقایسه با محصولات کارخانه ای باشد.

متأسفانه گرایش مردم به مصرف لبنیات فله ای، می تواند زمینه ساز بسیاری از بیماری های مزمن باشد که در سال های آینده شاهد بروز آنها خواهیم بود و همین موضوع می تواند علاوه بر اینکه سلامت مردم را تهدید کند، هزینه های نظام سلامت را نیز افزایش دهد.

شاید، شایع ترین بیماری ناشی از مصرف شیر و لبنیات فله ای، تب مالت باشد که هر سال چند هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

اما، استفاده از شیر و لبنیات فله ای، فقط محدود به تب مالت نمی شود و می تواند انواع بیماری های مزمن و سرطان ها را با خود به همراه بیاورد.

گلبن سهراب متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، به مضرات و خطرات مصرف لبنیات فله ای اشاره کرد و گفت: کارخانجات لبنی، شیرهایی را از دامداری ها خریداری می کنند که بار میکروبی آنها بالا نباشد و آن دسته از شیرها که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لبنیات فله ای چه بلایی سر ما می آورد

لبنیات فله ای چه بلایی سر ما می آورد