مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 12:252023-06-05سياسي

روایت اصناف و کشاورزانی که قهرمان نهضت اسلامی شدند


60 سال پیش بود، که در چنین روزی اصناف و کشاورزان دشت ورامین، در اعتراض به دستگیری مرجع تقلید خود به پا خاستند و مظلومانه جانشان را فدا کردند، - تا حرکت غریبانه شان مبدا نهضت اسلامی شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: یادش هنوز زنده است و با آن یاد همچنان غیرت و غرور دفاع از مرجعیت و ولایت در رگ های تک تک فرزندان این منطقه می جوشد، 15 خرداد 1342 روزی است، که هر چند دقیقه یک گل پرپر شد، نمی توان از 15 خرداد سخن گفت و آن را حماسه ای بی بدیل و تکرار نشدنی نخواند.

در کلام ساده می توان این گونه گفت: حرامی ها به مرجعیت و ولایت حمله کردند و مردم این گستاخی را تاب نیاورده و با خونشان در برابر این افراد ایستادند.

، دژخیمان رژیم پهلوی افراد ساده ای نبودند، بلکه از اتاق فکرهایی با تفکرات پیچیده و حساب شده می آمدند، که می خواستند، با اهانت به مرجعیت و زندانی کردن امام امت از معترضان زهر چشم گرفته و به خیال خود امام (ره) را سرجایش بنشانند.

یک روز گرم بهاری با حال و هوای تابستان بود، 15 خرداد سال 42، گروهی که در اشتباه محاسباتیشان ارادت این مردم به مرجعیت و ولایت را نمی شناختند، گمان کردند، می توانند، روی دستگیری امام حساب کنند و مردم نیز حرفی نخواهند زد و اعتراضی در کار نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت اصناف و کشاورزانی که قهرمان نهضت اسلامی شدند

روایت اصناف و کشاورزانی که قهرمان نهضت اسلامی شدند