مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 17:002023-06-21پزشكي

در چه صورتی حجامت مفید است؟


معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درباره حجامت و زمان انجام آن، نکاتی را متذکر شد.

- جی پلاس ، مرتضی مجاهدی، با اشاره به تاریخچه حجامت در مکاتب طبی دنیا، افزود: حجامت یک روش پزشکی است که از هزاران سال قبل در مکاتب مختلف پزشکی جهان مرسوم بوده و آثاری که از تمدن های مختلف باستان بر جای مانده به خوبی این قدمت را نشان می دهد.

در طب ایرانی هم حجامت رواج داشته و هنوز هم هست، در منابع طب ایرانی از آثار و کاربرد حجامت گفته شده و اینکه چه زمانی از این روش استفاده می کنیم و چه زمانی ممنوع است.

در منابع شیعه و سنی هم روایات زیادی از اهل بیت علیه السلام وارد شده که به انجام حجامت توصیه کرده اند و می توان گفت در بین روایات طبی روایات حجامت اعتبار بیشتری دارد.

وی ادامه داد: در طب ایرانی به حجامت بیش از یک راهکار درمانی، به عنوان اقدامی برای حفظ سلامتی نگاه می شود و از این منظر حجامت به شرط رعایت آداب آن برای افراد سالم و غیر بیمار هم می تواند مفید باشد.

معاون تعالی دفتر طب ایرانی با اشاره به اینکه از دیدگاه طب ایرانی، حجامت جزو اعمال یداوی محسوب می شود، تصریح کرد: به طور کلی اعمال یداوی به اقدامات درمانی گفته می شود که به تشخیص پزشک طب ایرانی و در صورت لزوم در کنار اقدامات اساسی پیشگیری و درمان مانند اصلاح سبک زندگی، تدابیر تغذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در چه صورتی حجامت مفید است؟

در چه صورتی حجامت مفید است؟