مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 14:062023-05-28اقتصادي

کشاورزی دانش بنیان لازمه رقابت در بازارهای جهانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبداله موموندی رییس دفتر شبکه ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی امروز در جشنواره ملی نخود کرمانشاه، اظهار کرد: در کشور ما محصولات متنوعی تولید می شود، اکثر محصولات را می توانیم تولید کنیم، اما طی سال هایی با محدودیت مواجه می شویم.

وی مطرح کرد: باید نظام برنامه ریزی در کشت محصول که همان الگوی کشت هست به خوبی در کشور اجرا شود، چه مقدار غذا و در چه نقطه ای از کشور با چه کمیت و کیفیتی لازم است بابد در الگوی کشت دیده شود؛ امروزه غذا اقتدار آفرین است.

وی افزود: نخود یکی از محصولاتی است که در الگوی کشت قراردادی و در سبد غذایی جامعه قرار گرفته است،  نظام کشاورزی ما در خرده مالکی زارعین نمی تواند به اهداف برسد و طبق پیش بینی باید حدود 350 هزار تن تولید نخود داشته باشیم.

رییس دفتر شبکه ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: 35 هزار تن نخود صادرات داشته ایم که در حوزه نخود جای کار دارد و باید در بازار رقابتی پیش برویم، باید کشاورزی دانش بنیان شود و انتقال آن به مزارع و کشاورز محور شود و نیاز به کار مداوم دارد.

 موموندی اظهار کرد: در کنار تحقیقات، نظام نوآوری باید بوجود بیاید، شبکه نظام نوآوری به خوبی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در راستای دانش دیده شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی دانش بنیان لازمه رقابت در بازارهای جهانی

کشاورزی دانش بنیان لازمه رقابت در بازارهای جهانی